Thursday, April 29, 2010

Pot Luck IT Dept

HARI ni buat pot luck kat opis. tu yg aku pegi beli ulam kat pasar semalam tu. tugasan aku hari ni pulak kena masak nasi. sebenarnye takut jugak nak masak nasi ni sebab kalau tak lembik atau mentah habis lah aku. sebab hari tu masa masak kat opis pernah terlembik sikit. tu yg masa masak tadi siap baca Bismillah semua tu memang risau giler. tapi nasib baik lah masak elok. sebelum masak nasi mintak tolong Nusrah basuh ulam-ulam dulu. lepas tu masak nasi. lepas dah letak nasi tolong Nusrah buat sambal belacan pulak. nak tumbuk pakai lesung batu tapi takut bunyi kuat pulak kan, lepas tu pakai je 'blendar'. buat je la pelan2 kat pantry. dah siap sambal belacan kira dah selesailah tugas nak masak2 ni. tinggal nak setup meja makan je la. masa tengah susun2 makanan tu Aidil pulak cakap aku masak nasi tak cukup. aku dengan pantasnye pegi lah masak lagi sekali. hai 2 kali aku masak nasi ni. nasi baik yg second ni pun ok jugak. lepas tunggu bos semua kitaorang start makan. best giler makan. ni nak tunggu second round pulak ni petang nak makan lagi sekali...hehehe...tengok lah gambo makanan ni..tengok je lah ye


macam2 makanan ade!!!

Nasi aku masak...nasib baik masak elok

Pulut ni Kkham yg masak



Banyak nye ulam...biar betul aku ni?

Sambal belacan Nusrah buat

Budu aku buat

Short bread Arni

Kfc aidil beli

Kari telur Kkham buat

Ikan masin Kak Dila

No comments:

Post a Comment