Wednesday, April 28, 2010

Nasi Ayam Kampung

MINGGU ni memang nak makan nasi ayam kampung sangat2....sampai semua kawan2 kat opis pun perasan aku nak makan ayam kampung. dekat area opis ni memang ader kedai makan yg jual ayam kampung. memang sedap ayam kampung die. kadang2 tu memang staf ITD selalu makan kat situ, sebab ayam kampung die best sangat. tambahan pulak lauk2 yg lain pun sedap jugak, mcm sayur2 pun sedap. ikan bilis goreng die pun sedap. name restoran die mcm tak ingat sgt lah. nanti aku update lain ek. jadi minggu lepas abg din pujuk2 lah kkham supaya teman aku gi kedai tu. dah la kkham bawak bekal hari tu kan! hai kesian pulak kkham kena teman aku. last2 dah kena pujuk kkham setuju lah nak teman. arni pun ikut jugak. ingatkan abg din nak pegi sekali. rupa-rupanye die pegi restoran yg sama tapi die duduk ngan geng2 lain lah tak makan dgn kitaorang. masa makan tu aku ngan kkham makan ayam kampung goreng, macam biasa kitaorg makan. tapi arni ambik ayam percik. lepas makan aku tapau pulak ayam kampung bawak balik umah. teringat pulak kat abg aku kan. ye lah kita dah makan sedap2 kena la ingat die jugak. lagi 1 kalau die dah suka makan kat situ lain kali boleh lah ajak die jugak kan! pandai tak aku memancing?..hehehe. selain tapau ayam kampung aku beli jugak kuih "cek mek" loghat Kelantan ek. tapi x sedap lah. sebab die punya tepung tu banyak/tebal sangat kot, kalau die bt nipis sedaplah. memang tak boleh lawan lah dgn "cek mek" yang mek aku buat...sedap.

Ayam percik...nasi Arni

Ayam Goreng ....nasi aku hehehe

1 comment: