Tuesday, May 11, 2010

Khasiat BUDU....

RASAnye lepas baca entry ni ramai lah yg makan budu. bg yg dah makan tu mesti bertambah2 lagi kan. tak sangka pulak banyak khasiat budu ni. aku suka je ade artikel mcm ni sebab boleh tunjuk kat husband betapa berkhasiatnye budu ni. sebab kalau die nampak aku makan budu die kata jangan makan banyak sangat sebab budu kan masin. takut kena darah tinggi le tu. harap2 lah die bagi aku makan lepas baca artikel ni kan. sebenarnye aku bukannye makan budu setiap hari. dulu aku makan budu masa balik kampung je. tp sejak aja (budak Ganu duduk sebelah aku kat opis) keje kat opis ni aku pun start makan balik. makan kadang2 je. tapi kalau nak cakap pasal rasanye memang sedap lah kalau kena dengan ulam2 tertentu. mcm pegaga, pucuk ubi kayu, terung pipit, jering, petai, bendi, daun selasih, timun dll. dalam budu letak cili, perah asam limau sikit. tak pun masukkan tempoyak durian. memang sedap makan ngan nasi. macam pembuka selera lah bg org yg biasa makan budu. kalau kat kmpg stok budu memang tak pernah putus. setiap kali makan nasi memang kena ade budu.

No comments:

Post a Comment